söndag 15 juli 2012

Dukan: Min grönsaksröra


Denna uppfann jag för snart 4 år sedan, och jag har inte varit utan den i frysen sedan dess. Som med mycket annat är det en "man tager vad man haver-rätt", men förra gången jag gjorde den skrev jag ner vad jag hade i.

7-8 champinjoner
1 gul paprika
1 burk böngröddar
1 liten burk bambuskott
1 zucchini
morötter och vitkål (vet inte hur mycket för jag har dem i frysen, men "lagom")
sambal oelek
vitlök
chili
2 x 500 g krossade tomater (utan socker)

Böngroddar och bambuskott står inte på listan, men jag har kollat på innehållet och bestämt mig för att det är OK.

Stek alla ingredienser för sig, lägg över i en gryta och koka ihop en halvtimme eller så.

Detta fryser jag i portioner och tar fram när jag skall äta.


Fas 2 och framåt.
Protein+grönsaksdag.

Inga kommentarer: